Mä pusken nää sanat feediin vaikka väkisin,

aitoa kipua jos peilist tänään näkisin, tunteita paljaita

mut en mä tarvi tänään ketjuja tai valjaita

Joukossa ilman rautahaarniskaani kävisin,

kävelisin siellä vaik sandaalini puhkikuluneet

ja jalat verta vuotaa tällä tiellä kivisellä

Jumalauta, se jumalainen tunne juovuttaa

se en oo mä, joka taiston tänään luovuttaa

mieti sitä kun oot toiset polkenu mut oma sädekehä kiiltää

 

Refrain:

Jyrkkä vuorenseinä, ylös pääsen ponnistellen

Katson alas rotkoon, kukaan ei mua sinne tänään tyrkkää

Tänään ei kukaan pysty mua pudottaan, ei pakottaan,

tai lyömään mua päähän ja sirpaleilla sieluani hajottaa

Tänään sudet ympärillä ei pystykkään mua rajottaan

Ne ei enää koskaan pysty muhun hampaillaan

 

Koulus opetettiin et pipo pitää päästä riisuu

siit on sata vuotta ja tänään mä riisun kaiken

Riisun mieleni ja sieluni ne aivan alastomana on,

kun ydinreaktoriin kävelen ja palaan vereslihalla ja palavana

mut sielunpalo on se mitä mä tarviin

Tuhkasta nousee poloinen, ja nauttii vaikka liekit poltti arpii

Eikä oo mitään kohtaloo vastaan mut tänään mä otin sen omiin käsiin

melkein liian raskaan

Kato mua silmiin, sua varten mä kasvatin näitä pirunsarvii

 

Refrain: